sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Bondi Beach


Lauantai kuluki sitte yllä olevien kuvien maisemissa eli Bondi beachillä. Eka kerta tolla rannalla ku Manly on sen verran lähempänä et yleensä jos rannalle suuntaa niin tulee mentyä sinne, mutta nyt päätettiin et on aika kokeilla kuuluisaa Bondia ja suunnattiin rantakasseinemme tälle telkkaristaki tutulle rannalle. Pakko kyllä sanoa et sarjan perusteella kuvittelin tuon kyllä aika lailla isommaksi.. Mutta kiva ranta kuitenki! Sofie ja Sophie oli mun seurana nauttimassa ihanasta auringonpaisteesta ja lämpimästä ilmasta. Nyt alkaa olla jo ihan kesän tuntua ilmassa. Ainut miinus on super kylmä vesi, johon mä en kyllä suostu koskemaan varmaan kuukauteen..

Suuntasin kuudeksi kotiin rannalta ku Bridgetillä oli konsertti. Laitoin lapset nukkumaan ja valmistelin itteni ulos lähtöä varten. Juttelin vähä koti Suomeen skypen välityksellä ja join mun 4 dollarin viiniä. B tuli puol kymmenen maissa takasin ja mä suuntasin samalla oven avauksella bussipysäkille ja nappasin bussin kohti keskustaa. Tapasin Silvian, Hannan ja joukon muita ruotsalaisia Hyde Parkissa. Istuskeltiin siellä joku tunti ennen ku otettiin juna Centraalille ja suunnattiin kohti Sidebaaria. Tässä vaiheessa pakko sanoa et mulla oli aika joukkoonkuulumaton olo, sillä oikeesti 90 prosenttia ihmisistä oli pukeutunu johonki Halloween-asuun. Mutta onneks päästiin sisälle baariin ilman mitään naamiaisasujaki. Baarissa tapasin yllättäen lisää ruotsalaisia, jotka pakotti mut puhumaan ruotsia..hmm. Sitä saa mitä tilaa :D Kotiin palauduin aika lailla siinä 4 pintaan, taksilla taas vaikka olin päättäny ottaa bussin, mut olin liian laiska kävelee bussipysäkille ku junatkaan ei enää kulkenu.

Tänään heräsin sitte mukavasti siinä 12 maissa. Nopeen suihkun jälkeen laitoin vaatteet niskaan ja suuntasin bussilla kohti keskustaa jossa mulla oli treffit Silvian, Carolinen ja Theresan kanssa. Ilma oli täydellinen, joten päätettiin mennä Darling Harbouriin syömään ja nauttimaan auringosta. Silvia lisäs mun matkakuumetta kyllä sen reissukertomuksilla Cold Coastille. Ihan outoa ku mä en oo matkustanu mihinkään pitkään aikaan. Mulla alkaa olee jo ikävä lentokenttiä ja –koneita ja sitä fiilistä ku laskeutuu ihan uuteen paikkaan eikä oikeestaan tiijä mihin oikeen on päätyny. Sen johdosta suunniteltiinki pidennettyä viikonloppua Melbourneen marraskuun lopussa. Nyt pitää vaan löytää halvat lennot ja kysyy jos saisin pari extra vapaata. Toinen kohde ennen joulua vois olla Byron Bay, josta en tiedä kauheesti, mut kaikki australialaiset sanoo et sinne pitää päästä käymään, joten enköhän mä sinne suuntaa sitte kans jossain vaiheessa.

Illalla mentiin perheen kanssa Bridgetin vanhemmille juhlimaan B:n isän eläkkeelle siirtymistä. Paikalla oli myös B:n veljen perhe. Juotiin shampanjaa ja maisteltiin juustoja ennen illallista joka oli tosi herkullinen. Asunto oli aivan käsittämättömän upealla paikalla, jossain 20. kerroksessa. Suuret ikkunat aukeni suoraan oopperatalolle ja Sydney Harbourin sillalle. Musta tuntuu et tuijottelin vaan koko illan ulos, mut en vaan saanu silmiä irti niistä maisemista. En myöskään voinu olla miettimättä et turtuukohan tollasiin maisemiin nopeesti jos ne näkee ihan joka päivä. Nyt pääsin myös ihailee siltaa auringonlaskun aikaan ja ei voi sanoo muuta ku et vau! Ois kyllä pitäny olla kamera mukana. Sydney on ehottomasti kaunein kaupunki mitä tiedän ja missä oon koskaan asunu. Sain myös kutsun purjehtimaan Bridgetin vanhempien veneelle. Oon tosta hyvinki innoissani, sillä oon varma et näissä maisemissa se ei voi olla muuta ku huippua.

Bridget kävi just mun ovella kertomassa et mun huominen viikko alkaa mukavasti vapaapäivällä eli nyt täytyy vaan toivoa yhtä hyvää ilmaa mitä nää kaks päivää on ollu. Ja salillekki vois tehdä visiitin tän hyvin syödyn viikonlopun jäljiltä.

Loppuun vielä jonku aika romattinen kosinta Bondi Beachiltä. Tai no musta toi ainaki oli aika omaa luokkaansa...

2 kommenttia: