perjantai 1. lokakuuta 2010

@ Australia

Elossa edelleen jalat tiukasti Australian kamaralla. Lento Losista Aucklandiin suju oikeen kivasti 12 tunnissa. Suurimman osan matkasta nukuin, joten olin super yllättyny ku oltiin niin nopeesti perillä. Uudessa-Seelannissa mulla oliki sitte kiva 5 tunnin odottelu lentokentällä, jossa netistä piti maksaa joku 5 dollaria tunnilta... Joo en maksanu. Lento Aucklandista Sydneyhin kesti sitte vaan sellaset 3½ tuntia, joka kulu nopeesti Karate Kidiä katellessa.

Maanantaina siis saavuin tänne eli nyt on 5 päivää takana australialaisena oloa. Tää viikko on menny aika lailla taloon, paikkoihin, lapsiin yms. tutustellessa. Lapset siis Sienna 5v ja Henry 3v. on molemmat tosi mukavia ja reippaita. Osoituksena siitä vaikka meijän kolmen bussimatka Chastwoodin Softplay Centeriin, jossa en ollu ikinä käyny; Henry 3v. kerto mulle missä pysäkillä pitää jäädä pois ja johdatti mut ja Siennan 6. kerroksisen ostoskeskuksen läpi oikeeseen paikkaan. Mä olin varautunu kysyy kaikilta kanssakulkijoilta neuvoja, mutta mun ei todellakaan tarvinnu avata mun suuta ku Henry suorastaan veti meidät perille.

Ihmiset on täällä tosi ystävällisiä. Oon tavannu suuren määrän perheen vanhempien Bridgetin ja Simonin ystäviä, sekä naapureita ja kahvilan myyjiä etc. ja kaikki on ollu kyllä tosi mukavia. Hirveesti en oo vielä oman ikäisiini täällä ehtiny tutustuu muuta ku naapurissa asuvan ranskalaisen Melanien kanssa on tässä tavattu muutaman kerran lapsia vaihdellessa. Huomenna ois tarkotus tavata muutamia tyttöjä Sydneyn keskustassa jonne en siis oo vielä kerenny. Muuten tää lähi seutu alkaa olla jo aika tuttua. Lähikahvila on testattu jo pariin kertaan, samoin leipomo ja supermarketti. Tässä on ihan lähellä pari kivaa kauppakeskusta ja sitte toi Chastwood, jossa kävin lasten kanssa on jonku 10 min. bussimatkan päässä ja se onki sitte jo tosi iso paikka. Saan varmasti mun palkan kulumaan ilman ongelmia täällä. Nytki mulla on hirvee lista hiustenkuivaimesta bikineihin mitä pitäs ostaa...

Ilma täällä on ollu KYLMÄ viileä paria ensimmäistä päivää lukuunottamatta, jollon oli ihan mukavat +25-27 astetta. Nyt kuitenki kolme viimestä päivää on tuntunu ihan jäätävän kylmältä ku lämpötila on ollu vaan sen +18.. Mä oon vissiin liian tottunu tohon Vegasin +40 et tuntuu ku oisin jossain napajäätiköllä! Mun huomisen ostoslistan ykkösenä on niin villapaita! ja jos vielä villahousut löytys niin oisin enemmän ku tyytyväinen! Ja en oikeesti vitsaile. Onneks nyt viikonlopuksi oli luvattu jo vähän lämpimämpää et jospa se kevät/kesä nyt alkas pikku hiljaa saapua tännekki suunnalle. Mä joudun muuten uusimaan mun koko vaatevaraston. Nimimerkillä omistan jonku 10 hellemekkoa ja shortseja ja t-paitoja. Niin ja joku edelleen pölli sen mun takin C-R:ssa, joten ei oo ees sitä enää.

Mut nyt voisin ekan perjantai illan kunniaksi laittaa leffan pyörimään ja sujahtaa peiton alle ku täällä sisälläki on niin kylmä, jos ei oteta lukuun keittiötä ja olkkaria ku oon pitäny tota patteria nyt päällä koko iltapäivä ja illan. Eka perjantai kulu babysitaten, joka sopi mulle paremmin ku hyvin. Oon saanu vallottaa koko talon itelleni ku lapset vetelee sikeitä. Tein itelleni jopa ruhtinaallisen illallisen joka sisälsi uunibataatteja ja perunoita, salaattia kera siementen, papujen ja tomaatin sekä kasvisrisottoa. Oli muuten hyvää! (Oli nyt pakko mainita toi ruoka ku Eve aina hehkuttaa sen kokkauksia! Terkkuja vaan Ranskaan) Mut nyt siis sen leffan vuoro. Cheers.

1 kommentti:

  1. Hei, olen jo jonkin aikaa lueskellut mielenkiinnolla sun seikkailuista. Saa nähdä miten pystyn jatkamaan, jo pelkkä tuttujen paikannimien näkeminen sai ikävöimään Sydneyyn jälleen kerran. ;) Chatswood on kiva paikka! Ja Sydney on aiivan ihana! Pakko udella kuinka kauan aiot siellä olla?

    Ja jos kaipaat Sydney-vinkkejä, täällä yksi kaupungille sydämensä menettänyt joka auttaa mielellään!

    VastaaPoista