sunnuntai 3. lokakuuta 2010

Weekend

Eka viikonloppu on nyt sitte takana Sydneyssä. Lauantaina nautin aamiaista täydellisessä hiljaisuudessa ku ketään muita ei ollu kotona. Oli kiva istua keittiössä, juoda teetä ja lukee lehteä ihan kaikessa rauhassa kenenkään häiritsemättä. 12 maissa sain itteni sitte laitettua sen verran valmiiksi et suuntasin bussilta täältä Naremburnista Sydneyn keskustaan, jonne matka kestää noin 15 minuttia bussista riippuen. Nopeella bussilla aikaa ei mee ku reilu 5 minsaa eli tää on aika hyvän matkan päästä keskustasta.

Keskustassa tapasin italialaisen Silvian, joka on töissä paikallisessa sairaalassa ja saksalaisen Caron, joka on mun tavoin au pairina täällä. Oli kiva tavata ensimmäistä kertaa vähä muitaki ihmisiä ja päästä vaihtaa kokemuksia Sydneystä ja perheistä ja kaikesta mahollisesta. Käytiin kattelee läpi mm. The Rocks, Circular Quay, Oopperatalo, Royal Botanic Gardens ja sitte käveleskeltiin keskustassa vähä kauppoja katellen ja päädyttin kaakaoille vesisadetta karkuun.
Illalla suuntasin sitte ekaa kertaa tutustuu Sydneyn yöelämään seurana ruotsalainen Hanna, joka on kans yllättäen au pairina täällä. Bridget heitti mut autolla juna-asemalle, niin mun ei tarvinnu kävellä vesisateessa. Tota vesisadetta ei kyllä mitenkään voinu verrata Belgian sateeseen, mutta mä tottakai otin kyydin tyytyväisenä vastaan. Otin sitte bussin sijasta junan kaupunkiin, jolla pääsinki sitte QVB:lle asti joten ei tarvinnu kävellä ulkona ollenkaan ennen Hannan treffaamista.

Hanna toimi meidän oppaana ja suunnistajana, koska mulla ei ollu vähäisintäkään hajua mihin suuntaan meidän ois pitäny mennä päästäksemme Darling Harbouriin. Ilta kulu baarissa, jonka nimestä mulla ei oo hajuukaan. Tarkotuksena oli mennä tonne vaan alottelemaan ennen klubille siirtymistä, mutta tykästyttiin tohon baariin ku siellä oli hyvää musiikkia, kiva tanssilattia ja kivoja ihmisiä, joten viihdyttiin siellä sitte koko ilta sen sijaan et oltas siirrytty naapuriklubille nimeltä Home. Tosin haluun ehottomasti mennä testaa ton paikan ens viikonloppuna! Ilta oli tosi hauska ja jatku aika myöhään, tai aikaseen, miten sen nyt ottaa. Olin siis kotona jo 7.30 :D

Aikaisen kotiintulon johdosta nukuin sitte kolmeen asti, joten puoli sunnuntaita hujahti aika vauhdilla. Simon oli erikoisen kiinnostunu missä olin ollu ja sen kommentti mun kotiintuloajasta oli: "GRREAT!" Sain itteni kuitenki sillai valmiiksi et viideltä suuntasin taas keskustaan. Käytiin syömässä Silvian, Hannan, Caron ja uuden tuttavuuden saksalaisen Lauran kanssa. Tytöt lähti syönnin jälkeen vielä leffaan, mutta mä tulin kotiin ku olin luvannu skypetellä äitin kanssa enkä tienny mihin aikaan leffa loppuu.

Kuvia en oo oikeestaan vielä ehtiny ottamaan mut voisin yrittää ens viikolla ottaa kuvia tästä paikasta ja Sydneystä etc. Mut nyt nukkumaan. Öitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti