perjantai 8. lokakuuta 2010

Joy Of Life

I have totally fallen in love.

Todisteena tästä voidaan kai pitää sitä et vajaan kahen viikon täällä olon jälkeen mietin jo miten kauheeta täältä lähteminen tulee olemaan.. Ups. Mulla taitaa olla edessä suurempi ongelma mitä ikinä kuvittelinkaan. Australia on vaan jotakin ihan uskomatonta ja mä en edes oo vielä nähny mitään!

Miniloma oli oikein kiva pikku rentoutus tähän mun rankan lomailun väliin. Pearl Beach oli nätti pieni ranta, nimensä tavoin, pienen poukaman muotonen. Vesi oli kyyylmää. Sanoo eräs joka kasto varpaansa ja juoksi kirkuen takas pyyhkeen lämpöön. Ilmat oli, no, ei niin hyvät. Eka päivä oli aurinkoinen, toinen puolipilvinen mutta kolmas ja neljäs oli kylmiä ja pilvisiä, joina mä sitte omistauduinki aika lailla mun kirjalle rannalla kivenkoloon hautautuneena pyyhe korvissa lämmittämässä mun sinistä suomalaista verta. No oli toiki ihan jees.

Näin muuten myös sellasia eläimiä et huh. Rannalla vaelteli mm. sellanen pythoni et olin varma et se on karannu jostai eläintarhasta tai muuta vastaavaa. Oikeesti en oo ikinä, edes missään eläintarhassa, nähny noin jumalattoman isoa käärmettä! Se oli varmaan joku 2-3 metriä pitkä vihree ällö paksu pötkylä ja joka vaan kiemurteli rantapusikoita viistäen. Hyi.

Tein myös tuttavuutta yhen ”soman” hämähäkin kanssa ku olin rauhallisella kävelyllä metsässä. Se hämppis kyllä lopetti sen rauhallisuuden ja kävelyn siihen paikkaan. En oo pitkään aikaan juossu noin lujaa… Onneks asfalttitie ei ollu kauheen kaukana. Kiitos sivistykselle Australiassa. Mietin kyllä tarkkaan ennen ku lähen eräilemään seuraavan kerran täällä suunnalla.

Kakadut ja papukaijat on kai täällä ihan normaaleja, joten niistä ei sitte mitään sen kummempaa, paitsi et inhoon kaikkia lintuja yök. Varsinki sellasia isoja mustia. Niin enkä tykkää myöskään näistä typeristä australialaisista kalkkunoista! Ne kävelee ihan sika hiljaa ja sitte ne yhtäkkiä yllättää sut jostain. Mä haluan vaan nähä söpöjä koalia(koaloita?) ja kenguruita ja vompatteja. (Siis miten koala sana oikeen taipuu?)

Mut mä jatkan kengurun metsästystä . Moro.

2 kommenttia:

  1. pythoneita ja hämähäkkejä lukuunottamatta kuulostaa täydelliseltä. Mäki tahon sinne (: ..nii ja mä sanoisin et se on koaloita ja vielä jos lausut ruotsalaisittain ni kuola <3

    VastaaPoista
  2. Heti kun suuntaat Sydneysta ulos niin mitaan muuta vastaan tuu ku koalia.. ainkaa taalla etelassa. ja kenguruita. ja mika ihanampaa, niiden raatoja tien varsilla...

    -Laura

    VastaaPoista