tiistai 12. lokakuuta 2010

Spagetti á la Henkka

Arki on nytte sitte viimein, kahen viikon jälkeen, astunu kuvioihin tälläki puolella maapalloa. Maanantaina mun työt alko 7, joten olin hereillä jo varttia vaille. Tosin mun pirteystaso ei kyllä ollu mitenkään hirveen korkea johtuen ehkä siitä et menin nukkumaan vasta 2:lta.. Noh Bridget selitti mulle aamulla kaikkia käytännön hommia, mm. mitä lapsille kouluun lounaaksi, monelta koulubussi lähtee, miten lasten hiukset pitäs laittaa yms. Mulla oli siis aika leppoisa aamu, tein Sisin eväät kouluun ja viikkasin pyykkejä. Loistin varmaan ku Naantalin aurinko sen jälkeen ku tajusin et täällä lasten vaatteita eikä lakanoita tarvi silittää!! Kuinka täydellistä, mulle. Vähä ennen 9 Bridget lähti viemään Sisiä kouluun ja otti Henryn mukaansa, joten mulle jäi sit tyhjä talo, josta otin kaiken irti nauttimalla super aamiaisen ihan yksikseni.

Mulla oliki sitte loppu päivä vapaata. Ilma oli vähä ankea joten kulutin aamun siivoamalla mun huonetta, pesemällä pyykkiä ja silittämällä mun vaatteita. Kun olin saanu kaiken tehtyä kello oli jo 12. Lähdin sitte reippaalle kävelylenkille. Mun alkuperäisenä tarkotuksena oli juosta, mut olin laiskalla tuulella joten tyydyin vaan kävelyyn. Tosin täällä on niin hullun mäkistä et kävelyki on ihan tosi tehokasta ku kävelee vähän noita isoja mäkiä ylös ja alas. Kävin myös läheisellä kuntosalilla kysyy vähä hintoja jos liittysin jäseneks, mut siellä ei ollu jotain tyyppiä töissä niin ne aiko soitella mulle huomenna. Tosin Simon kerto mulle illalla et kannattaa liittyä sille salille missä se käy ku se on kuulemma halvempi ja parempi. Tutkiskelinki sitte tän salin tarjontaa ja paikka näytti kyllä kieltämättä hyvältä. Tunteja oli baletista spinningiin ja kaikkiin vesijuttuihin. Hyvä juttu on myös se et tonne ei tarvi ottaa mitään sopimusta vaan kaks viikkoa maksaa aina 33dollaria. Tosin liittymismaksu on 90dollaria ja se pitää maksaa sitte alussa.

Tänään mulla onki ollu töitä 9-19 eli 10 tunnin päivä. Tosin musta ei kyllä tunnu et oisin tehny töitä kymmentä tuntia.. Aamulla B vei S:n kouluun ja me jäätiin Henryn kans kotiin. Tosin siivoojat tuli melkeen heti joten lähettiin sitte ulos. H ajeli sen potkulaudalla ja mä kävelin perässä. Ilma kuitenki alko näyttää liian harmaalta et suunnistettiin leipomoon, jossa H sai sen lemppari naamakeksin. Mulla ois tehny mieli kans niitä kaikkia ihania juttuja mitä siel oli, mut päätin olla nyt tän viikon herkkulakossa ku oon syöny täällä niin paljo herkkuja... Ehkä me tehään uus reissu ens viikolla :D

Tultiin takas kotiin siinä 10 jälkeen ja H katto Prinsessa Ruususta ja mä luin mun super jännittävää kirjaa nimeltä Die for you. Mulla on täällä tämmönen kirja-viikossa kampanja menossa eli mun pitää lukea joka viikko yks kirja. Tällä viikolla siis tollanen jännäri/draama mikä lie, mut tosi hyvä kuitenki. Leffan jälkeen pelailtiin vähä jotain pelejä, tosin 3-vuotiaan keskittymiskyvyllä ei päästy ikinä hirveen pitkälle niissä peleissä :D Lounaaksi oliki sitte spagettia suoraan purkista. En oo ikinä nähny mitään noin ällöä, mut näytti kelpaavan erittäin hyvin..

Puoli yhen maissa H meniki sitte päiväunille. Mulla ei oo hirveesti kokemusta 3-vuotiaista, mut oon aika varma et oon saanu jonku helpoimman tapauksen ikinä ku mun ei tarvi sanoo muuta ku et nuku ja laittaa sälekaihtimet kiinni ja sulkee ovi. Kulutin sitte tunnin tekemällä pilatesta meijän olohuoneessa semmoselta videolta jonka olin ladannu toissapäivänä. Se oli yllättävän rankkaa ja musta tuntuu et mun vatsalihakset on huomenna kipeenä. Sitte söin vähä lounasta ja luin taas mun kirjaa ja taisin mä ottaa pienet puolen tunnin päiväunet itekki. Tästä varmaan näkee miten rankkaa tää työnteko on..

Kolmalta menin herättää Henryn ku se oli nukkunu jo 2½ tuntia ja meijän piti lähtä hakee Sienna koulubussilta. Iltapäivällä sain lukea vähä kirjoja. Rakastan lukeä noille ku aina ku tulee jotain omituisia sanoja joista mulla ei oo mitään hajua miten ne lausutaan tai mitä ne ylipäänsä tarkottaa keksin vaan jotain ja tähän asti on ainaki menny ihan täydestä. Ehkä ne vielä joku päivä alkaa korjaa mun ääntämistä. Ennen illallista kuunneltiin vähä Abbaa mun koneelta. Pitää varmaan ladata Mamma Mia noille ku ne ois halunnu kuulla sen mut tajusin ettei mulla oo sitä. Illalliseks tein spagettibolognesea. Ja Evelle tiedoksi: ei ollu alku- eikä jälkiruokia! Eiku olihan meillä jälkiruoka sori, se oli puolikas omena jaettuna kahelle :D Oon aikalailla ammattikokki. Ruokaa jäi aika paljon joten pakastin sitä sitte sellaset kolme rasiaa niin et säästyn kokkaamiselta joku päivä.

Illallisen jälkeen lapset meni spa'han, joka siis on tollanen kuumavesiporeallas meijän takapihalla. Oon testannu sitä vasta vaan kerran, mut aattelin kyllä huomenna mennä testaa uudestaan. Sitte mun työt oliki aika lailla ohi. Tosin keräilin vielä ennen omiin hommiin siirtymistä yhen seikkailuradan olohuoneesta ja "pari" nallea lastenhuoneen lattialta.

Tämmöset mukavat 2 arkipäivää nyt takana. Huomenna ois herätys taas ennen 7, joten ehkä yks jakso DH:ta ja sitte nukkuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti