lauantai 30. lokakuuta 2010

Sweet laziness

Kuten otsikosta voi päätellä mun elämä ei oo turhan rankkaa täällä pallon nurjalla puolella. Sivuhuomautuksena kuitenkin että ihan oikeen päin täällä kuljetaan ettei kukaan saa väärää käsitystä. Kuusta voi sitte tullaki eriäviä mielipiteitä.

Torstai suju keskiviikkoseen tapaan työnteon suhteen, eli töitä oli 7-9 aamulla ja loppu päivä ruhtinaallisesti vapaata. Tällä kertaa sain jopa nauttia mun  aamupalan ilman häirintää. Mä kyllä rakastan mun aamuja ku kaikki on häipyny ja mulla on koko talo itelläni ja saan vaan rauhassa lukee lehteä ja mutustella mun aamiaista hörppien samalla hunajalla terästettyä teetä.

11 kävelinki sitte sellaset huimat 30 metriä tohon naapuriin Mélanien luokse. Meillä oli meijän ekat Ranska-treffit. Vaihdettiin tosin eka kuulumiset nopeesti enkuksi ennen ku istuttiin alas Mélin mukavaan keittiöön teekupit käsissä ja vaihdettiin kieli ranskaksi. Olin kyllä aika yllättyny miten, loppujen lopuksi, luontevasti mun ajatukset ja kieli käänty ranskaan. Olin ihan varma et 4 kuukauden tauon jälkeen en muistais enää yhtään mitään.. Tottakai mun puhe oli tönköintä ikinä, mutta oli kuitenki ihana huomata et vaikka mun puhe oli tosi hidasta, tönkköä ja kaikki maholliset verbit, aikamuodot yms. oli hukassa ymmärsin kaiken mitä Mel sano ja pystyin suurimmaksi osaksi sanomaan kaiken mitä halusinki sanoa. Tottakai Melaniella oli aika suuri vaikutus tähän, mut olin silti tyytyväinen itseeni. En mä tänne Australiaan tullu mun ranskaa parantamaan, mut jos saisin säilytettyä sen samalla tasolla millä se nyt on niin oisin hyvin tyytyväinen. Voin sitte hyvillä mielin jatkaa opiskelua siitä mihin oon jääny Belgiassa ja ehkäpä jossain vaiheessa toteuttaa mun unelman vuodesta Ranskassa. Mutta tällä hetkellä mun "opiskelu" on ihan vaan sitä et otetaan Melin kanssa kerran-pari viikossa meidän oma pieni ranskahetki ja puhutaan vaan ihan kaikesta mitä mieleen juolahtaa miettimättä kielioppia tai muuta ikävää.

Iltapäivä meniki sitte hengaillessa täällä kotona. En jaksanu oikeen lähtä minnekään ennen jumppaan menoa, joten vaihdoin uudet bikinit päälle ja suuntasin nauttimaan meijän takapihan porealtaasta kera uuden kirjan, jonka nimeä en kyllä kuolemaksenikaan muista. Oli aika viileä ja pilvinen ilma, joten oli kiva nauttia lämpimästä vedestä ja hyvästä kirjasta. Tosin jossain vaiheessa mulle tuli kyllä sen verran kuuma et oli pakko hypätä pois ja viilennellä ruohikolla.

Illalla treffasin Mathildan ja käveltiin yhessä pumppiin, joka oli kyllä taas tehokas! Olin vähän epävarma et kannattaako mun mennä jumppaan ku mun kurkku on ollu vähä kipeenä, mut jumpan jälkeen se ei tuntunu ollenkaan kipeeltä eli hyvä näin. Jumpan jälkeen mentiin vielä Mathildan ja toisen ruotsalaisen tytön, joka asuu kans täällä Naremburnin huudeilla, kanssa kahville Crows Nestiin. Siellä vierähtiki sitte pari tuntia et olin kotona vasta kymmenen jälkeen. Olin kuitenki eka kotiin saapunu ku Simon on työmatkalla, lapset oli mummolassa yökylässä ja Bridget viettämässä iltaa kavereitten kanssa. Sain siis tyytyväisenä vallata olohuoneen ison telkkarin.

Tänään mulla alkoki työt vasta puol 6 illalla. Aamulla en saanu oikeen mitään aikaan.. Olin aikonu mennä salille, mut mun kurkku tuntu taas aamulla vähä kipeeltä, joten sen varjolla jätin sitte menemättä. Kävin kuitenki shoppailemassa vähä Chatswoodissa.. Joo, mun rahatilanteen huomioon ottaen ei varmaan se viisain ratkasu, mutta mun ostokset oliki ihan tosi tarpeellisia eli ihana maximekko, johon rakastuin palavasti kaupassa ja koska mun viereisessä sovituskopissa ollu mummoki sano et se näytti tosi hyvältä niin olihan mun pakko ostaa se ;) Ja siis oon ettiny tollasta kivaa maximekkoa jo jonku aikaa ja tuo oli kerrassaan täydellinen! Ja sitte ostin vielä ihan peruspitkähihasen valkosen paidan, jossa on edessä vähä pitsiä, se oli alennuksessa, joten makso vaan 10 dollaria.

Mun työt alko tänään sitte puol 6 ku Bridget lähti konserttiin. Mua ei oikeestaan haitannu olla lapsenvahtina, vaikka perjantai ilta onki ja kaikki kaverit oli menossa ulos. Menin lasten kanssa porealtaaseen ja ne huomas heti et mulla oli uudet bikinit, fiksuja lapsia ;) Sitte pari kirjaa iltasaduksi ja lopuksi vielä 'angel story' eli enkeli tarina. Noi haluaa aina viimeseks kuulla jonku oma keksityn tarinan enekelistä. Mun mielikuvitus on kyllä aina huipussaan noissa tarinoissa :D Ihmettelen suuresti miten ne aina kuitenki haluaa kuulla sen ku musta tuntuu et ne mun keksimät tarinat on aina kerta kerralta oudompia..

Ilta meniki sitte mun lemppari tositeeveetä katellen. En tiijä kehtaanko myöntää mut siis joo sarja on Tori & Dean: Home Sweet Hollywood. Mun on vaan pakko kattoo tota ku luin Belgiassa ollessani noi molemmat Tori Spellingin kirjottamat kirjat (Story Telling ja Mommywood, ja noi molemmat on oikeesti hyviä!! Kannattaa lukea! En tiijä onko niitä suomennettu, mut enkuks löytyy ainaki) ja niin tuo on vaan niin rentouttavaa katottavaa! Ja taisin mä kattoa yhtä toistaki yhtä laadukasta sarjaa ku 4 Weddings... Mut ei siitä sitte enempää. Mulla oli kiva ilta sohvalla kaikkien herkkujen kera, nyt vois yrittää laittaa nukkumaan et jaksais ehkä huomenna suunnata jumppaan ja rannalle, jos ja KUN on (pakko olla!!) hyvä ilma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti