maanantai 11. lokakuuta 2010

Melbörn & Brisbön

Viikonloppu vilahti taas super vauhtia. Lauantai aamuna suuntasin nokkani kohti Manlya, josta siis suositun rannan lisäksi löyty mm. monia kauppoja ja ravintoloita. Matka Manlyyn täältä Naremburnista taittu kätevästi bussilla. Mulla ei ollu oikeen mitään hajua missä paikassa mun pitäs vaihtaa bussia yms. joten pyysin sitte bussikuskia sanomaan mulle et missä pysäkillä jäädä pois et voin vaihtaa Manlyyn menevään bussiin. Noh tää bussikuski oliki sitte super ystävällistä sorttia ja kuulutti koko bussille mihin oon menossa ja et josko joku ois menossa samaan paikkaan ja vois opastaa mua perille. Tän jälkeenhän koko bussilastillinen ihmisiä tuijotti mua ku jotain sirkuseläintä. Tunsin itteni kyllä hiukan noloksi sillä hetkellä. Kuitenki ku menin istumaan sain about kymmenen uutta ystävää varmistamaan et pääsen varmasti perille, joten olin ihan tyytyväinen. Vielä bussista ulos hypätessä ihmiset varmisteli et tiedänhän nyt varmasti mihin mun pitää mennä. En usko et Suomessa oisin saanu ihan tollasta vastaanottoa…

Manlyssä tapasin tanskalaisen Sofien, joka asuu tässä aika lähellä mua. Kiva tutustua ihmisiin jotka asuu samalla suunnalla niin ei aina tarvi raahautua bussilla jonnekki. Sofien lisäks mukana oli myös kaks hollantilaista tyttöä. Syötiin sitte Manlyssa lounasta ja kateltiin kauppoja ja rantaa. Ilma oli kuitenki sen verran viileä et rannalle meno ei kyllä houkuttanu yhtään. Surffareita vedessä oli kuitenki aika paljo. Mua ei sais kyllä tonne veteen mistään hinnasta, se on vielä niin sika kylmää.

Manlysta suunnattiin Sofien kanssa samalla bussilla kohti Naremburnia ja Chastwoodia. Mä kävin kotona pikasesti laittaa vähä enemmän vaatetta päälle ennen ku otin bussin kohti kaupunkia. Viideltä olinki sitte jo Watershad’ssa Darling Harbourissa. Paikka oli mukava istuskelupaikka, josta sai sekä juomaa että ruokaa. Oli kiva päästä juttelee kunnolla ihan alkuperäisen australialaisen kanssa. Sain paljo vinkkejä minne kannattaa mennä ja miten ääntää oikeeoppisesti mm. Melbourne ja Brisbane. Taidettiin maistella myös aikalailla kaikki aussioluet läpi ja mun lempiaussiolut on nykyään oranssi James! :D Tai joku tollanen. 6 tuntia hujahtiki siellä super nopeesti. Oli kiva jutella jonku kanssa joka oli myös reissannu Väli-Amerikassa ja nyt kyllä haluun ehdottomasti mennä käymään myös mm. Nigaraguassa ja Panamassa.. Ja monessa muussa paikassa. Sain myös vastailla mielenkiintosiin kysymyksiin Suomesta. Musta on hauska järkyttää ihmisiä kertomalla et Suomessa voi olla talvella -30 astetta ja silti me voidaan mennä ulos ilman et jäädytään kuoliaiksi, ja et talvella on tosi pimeetä ja kesällä on yölläkin valosaa. Mun on vaan vaikee käsittää miks tää aina järkyttää ja viehättää ihmisiä ihan suunnattomasti. Saatiin ihastella myös ilotulitusta ihan aitiopaikalta. Ei tosin saatu selville et minkä takia siellä oli ilotulitus, mut ehkä se ei oo kovin tärkeetä..

Sunnuntaiaamu meni Imken kanssa eka Rocksin markkinoilla ja kaakaoilla. Iltapäivällä treffattiin sitte Hannan kans ja mentiin syömään ja kiertelee vähä kauppoja. Ei kuitenkaan oltu shoppaus tuulella, joten päädyttiin leffaan kattoo Eat Pray Love. Tykkäsin leffasta. Ei se mikään suosikki leffa tuu olemaan, mut ihan vaan sen takia, et rakastan Italiaa olin aika myyty. Haluun myös käydä joskus Intiassa ja ihan ehottomasti Balilla, joten vaan noitten tapahtumapaikkojenki takia olin ihan mielissäni. Eli kelpo leffa sunnuntai löhöilyyn.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti