torstai 3. helmikuuta 2011

Henkka sydän ilmastointi

Jos ketään palelee niin tervetuloa Sydneyhin! Voin nimittäin luvata että täällä ei palele. Oon heränny joka yö joskus kolmen aikaan siihen et on ollu ihan sika kuuma ja on ollu pakko saada vettä. Ilmastointihan meillä on sekä ylhäällä ja alhaalla, valitettavasti sen vaikutus ei oikein yllä mun huoneeseen eli täällä tosiaan tarkenee. Sisätilat(ilmastoidut sellaset) on tällä hetkellä ihan oikeesti ainut paikka uima-altaan lisäks missä pystyy olee. Jos erehtyy avaa ulko-oven saa kohdata sellasen lämpöaallon et miettii kolmesti huvittaako oikeesti hikoilla 20 litraa nestettä kehostaan. Tällä hetkellä rannalla makoilu on varmaan kauhein juttu mitä voin kuvitella... Ja mä oon yleensä se joka makaa siellä rannalla 24/7 jos aurinko on vähänkään näkyvillä.

Tää viikko on ollu mun osalta aika leppoisa. Tiistain olin töissä vaan pari tuntia aamulla, jonka jälkeen lähinki sitte keskustaan, jossa tapasin toisen kerran suomalaisen Lauran, joka on muuttanu Sydneyhin joku 3 viikkoa sitte. Kierreltiin vähä kauppoja, löysin onnekseni Siennalle synttärilahjan, joten siitä ei tarvi enää huolehtia. Istuskeltiin vähän aikaa Hyde Parkissa puitten varjossa, mutta siellä oli niin kuuma et päädyttiin sisätiloihin nauttimaan kylmät smoothiet ja juttelee kaikesta mitä mieleen tuli. Laura on Sydneyn Suomi-koulussa opettajana ja mä sanoinki et voin mennä joku kerta mukaan ihan vaan kattomaan et millanen on Sydneyn Suomi-koulu verrattuna Belgian vastaavaan. Illalla sain itteni raahattua vielä salille vaikka mulla on ollu vähän yskää?? nyt jonku aikaa.. En kuitenkaan tehny mitään rankkaa, mutta olin kuitenki tyytyväinen ku sain itteni liikkeelle. Ku tulin kotiin täällä oli joku Simonin kaveri illallisella. Ne katto mua vähä oudosti ku kasasin itelleni jättimäisen hedelmälautasen, mut en mä vaan voi alkaa vetää mitään hullun raskasta illallista yheksältä illalla.

Eilinen meni aika lailla töissä. Vein eka Henryn preschooliin, josta jatkoinki matkaa suoraan naapuriin tekee vähä ekstra hommia. Päivällä oli parin tunnin breikki ennen ku lähin hakee taas Henryn kotiin. Ei varmaan tapahtunu mitään kovin ihmeellistä ku en muista mitä tehtiin.. No okei taisin pelastaa Fluffyn ainaki kerran ennen aikaselta kuolemalta; oon todellaki sitä mieltä et 4-vuotiaalla pojalla EI pitäis olla 1kg:n painoista kania lemmikkinä...! Illalla menin ekaa kertaa täällä bodybalanceen ku aattelin et se on sopivan kevyt ku olo ei oo ihan sataprosenttinen. Ja nyt kyllä löysin balancen uudestaan! Pakko varmaan ottaa tavaksi käydä ainaki kerran viikossa oli sen verran kiva tunti ja huippu ohjaaja. Kerrottakoon siis et ohjaaja oli ehkä jonku 15 kiloa ylipainonen nainen, joka sai silti kaikki liikkeet näyttää super helpoilta ja mun jalat oli ihan hyytelöä ton tunnin jälkeen.

Tänään mulla on ollu ansaittu? haha, ei ehkä ihan, vapaapäivä. Aamu alko mukavasti bodypumpilla. Ilman lämpötila oli taas jo aamusta sellasissa lukemissa et mun 17 minuutin kävely salille sai jo kaikki lihakset ylikuumenemaan, tarkottaa varmaan sitä et ois voinu lähtee myöhemminki ja missata lämmittely osion. Ku tulin kotiin tein itelleni aamiaisen, josta oon haaveillu jo monena aamuna, nimittäin kaurapuuroa, jossa oli päällä tuoreita mansikoita ja vähän hunajaa, nam! Olin sitte ahkera ja "opiskelin" eka englantia kattomalla Brittien The Biggest Loseria ja sitte opiskelin vähän oikeemmin tekemällä tehtäviä netissä.

Sain kuitenki kahen maissa tarpeekseni opiskelusta ja päätin lähtee värjäyttää mun ripset Crows Nestiin paikkaan, jossa käytiin Mathildan kanssa jo viime viikolla. Sillon olin vaan tukena M:n värjäykselle. Eli siis halusin käytännössä tietää et osaaks ne värjätä kunnolla ennen ku annan niitten koskee mun ripsiin. No vartin kävely osottautu sitte vähä turhaksi sillä paikka oli kiinni kiinalaisen uuden vuoden takia, just joo. Kävelin sitte Woolworthsiin tekee vähä ostoksia ja palasin kotiin ilman värjättyjä ripsiä. Pitää vissiin turvautua ripsariin tänäki iltana. Suuntana siis tuttuun ja turvalliseen torstaiseen tapaan North Sydney ja Greenwoods. Toivottavasti ei mee ihan kauheen myöhään et jaksan nousta huomenna seittemältä ylös..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti