perjantai 11. helmikuuta 2011

No animosity between us

Annuity, auricular, perennial, augment, benign, animosity, benevolent jne. Niin, että mitäkö oon tässä kaks päivää tehny? Repiny muun muassa hiuksia päästäni sellasella tahilla et kohta ei monikaan tunnista mua ku kävelen kaljuna vastaan. Mä en ymmärrä miks täytyy olla aina niin miljoona ziljoona sanaa kuvaamaan yhtä asiaa? Eiks se yks sana riittäis ja sillä sipuli. Eiks se oo vähä turhaa tietää kymmenen eri sanaa sanomaan sama asia?

Mä oon siis yrittäny olla ahkera tässä pari päivää ja lukea tohon himskatin kokeeseen jota en btw oo vielä edes varannu.. Vois ehkä varailla sen tässä jossain vaiheessa niin varmasti pääsee sillon ku haluaa. Tai no siis en mä sinne halua mennä, mut kai mun täytyy jos haluan opiskella jossain muualla ku Suomessa. Eli luku-urakka jatkuu vielä kuukauden ja toivottavasti sitte saan riittävän hyvät pisteetki vielä ettei tarvi ottaa mitään toista kierrosta.

Eilinen oli vähän niinku vapaapäivä, koska olin aamulla töissä vaan 7-8.45 jonka jälkeen suuntasinki yllättäen pumppiin. Tunti oli meijän torstai aamun pumppiohjaajan viimenen tunti Fitnessillä,(se jäi eläkkeelle!!) joten sali oli koristeltu Kauniit & Rohkeat -teeman mukaisesti, tosin mulla ei oo hajuakaan miksi. Luulen et se oli joku inside-läppä. Salin edessä oli mm. pöytä, jossa oli shampanjaa ja koko tunnin ajan jaettiin palkintoja niille jotka teki hyvin sarjoja. MÄ SAIN PALKINNON HAUISBIISISSÄ!! HAH, vähä läppä ku se on mun eniten inhooma ja teen aina kuolemaan ku laitan liian paljo painoa ku aattelen et pitäs mun jaksaa, mutten oikeesti jaksa ja nyt oli vaan pakko tehä ihan tosissaan ku sain sen himskatin palkinnon ja se ohjaaja seiso mun vieressä vaikka kuinka kauan.

Kotiin tullessa palkitsin itteni hyvällä aamupalalla, joka sisälsi mm. maustamatonta jugurttia, viinirypäleitä, persikanpalasia ja mysliä. Mun aamupala aika on alkanu olemaan vähä liukuva käsite ku oon nyt syöny aamupalaa vasta aina aamujumpan jälkeen eli siinä 11-12 aikaan… Eli aika lailla lounasaikaan. Onneks kukaan ei määrää monelta saa syödä aamupalaa, sillä aamupala ruoka on kaikista paras ruoka ja jos saisin päättää niin söisin kyllä joka aterialla pelkkää aamupalaa. Henry ihmetteli yks päivä ku söin iltapäivällä paahtoleipää ku se on aamupala ruokaa, joten sitä ei kuulemma saa syödä muullon ku aamusin?! Kuka keksi tollasen säännön?

Kävelin eilen myös pitkästä aikaa Chatswoodiin treffaa Sofieta. Käytiin pieni kävely ja ehittiin vaihtaa kuulumisia ennen ku S:n piti mennä jatkamaan töitä. Mä suuntasin sitte puolestani kotia kohti ja opiskelin ahkerasti iltapäivän ja tulin hulluksi noiden miljoonien sanojen kanssa. Kysyin kerran apua jopa Bridgetiltä ku sanakirja ei tienny mikä on auricular, mutta eipä tienny Bridgetkään. Miksköhän tossa TOEFL:n sanalistassa on sellasia sanoja, joita natiivitkaan ei oo ikinä kuullukkaan? Illalla menin naapuriin lapsenvahdiksi eli en päässy tänä torstaina viettämään mun perinteistä North Sydney torstaita buu!

Tänään alotin työt vasta 12, joten käytin aamun hyväkseni käymällä attackissa, jonka kanssa mulla on ihan kamala viha-rakkaus suhde. Inhoon olla niillä tunneilla ku ne on niin rankkoja, mutta rakastan sitä tunnetta ku oon käyny läpi sen rääkin. 12 Bridget siis lähti hoiteleen omia asioitaan ja mä jäin Henryn kanssa kahestaan. Se ei halunnu lähtä kotoa yhtään mihinkään vaikka ehottelin kaikki soft play centeristä jäätelön ostoon. Oikeesti kuka 4-vuotias saa hirveen raivarin ku sitä yrittää pakottaa lähtee ostamaan jäätelöä?!? Ei ihan normaalia. Annoin H:n sitte tehä omia juttujaa samalla ku ite yritin opiskella. Jossain vaiheessa sain sen kuitenki suostuteltua lähtemään haukkaamaan vähä super kuumaa Sydneyn ilmaa, ja suunnistettiin kauppaan ostaa Henrylle jätski ja mulle cappuchino. Siis ainut syyhän miks mä halusin välttämättä lähtä ostaa sitä jäätelöä et saisin ostettua itelle kahvin, haha.

Olin tänään illan lapsenvahtina ku host-vanhemmat meni leffaan. Ilta kulu sohvalla katellen Tori&Dean Home Sweet Hollywoodia. Eli ei kauheen jännittävä perjantai ilta. Lapsetki oli tosi rasittavia, joten laitoin ne nukkuu normaalia aikasemmin ku en jaksanu kuunnella niitten valitusta ja tappelua. Huomenna onneks pääsee viimein ulos, hip hip hurraa.

Loppuun vielä kuva, joka saa ainaki mut hyvälle tuulelle ja loma tunnelmiin! Tää kuva on meijän hostellilta Gold Coastilta. Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!



2 kommenttia:

  1. Mihin kielikokeeseen sa luet? Koska jos se on IELTS, niin no worries! :)

    VastaaPoista
  2. TOEFL:n yritän vähä opiskella vaihtelevalla menestyksellä :)

    VastaaPoista