torstai 16. kesäkuuta 2011

Reissubudjetti

Multa on jonku verran tiedusteltu tuota mun viimeisen reppureissun(Costa-Rica & Jenkit) budjettia jo aikasemmin ja asia palas nyt mieleen kun siitä joku kyseli, mutten pystynyt jostain syystä vastaamaan suoraan kommentteihin eli kirjotan siitä sen sijaan tänne.

Tuosta reissusta on aikaa jo se 9 kuukautta eli en enää muista ollenkaan minkä verran meni rahaa. Lentoliput ja asuminen (hostellit/hotellit) oli tietenki se joka vei suurimman osan budjetista. Jos vertaan Costa Ricaa Jenkkeihin niin muistelen, että laskettiin meillä menneen 3 viikossa CR:ssa saman verran kuin Jenkeissä yhessä viikossa en tiedä antaako tuo nyt yhtään mitään vertailupohjaa.. Mutta siis budjettia laskiessa olennaista on matkakustannukset ja loput riippuukin aika pitkälti siitä mihin on suuntaamassa, koska hinnat vaihtelee niin suuresti esim. Costa Rican ja Australian välillä.

Ajattelin nyt ottaa yhdeksi missioksi pitää tarkkaa budjettia tän mun seuraavan reppureissun ajan (Darwin, Singapore, Thaimaa, Cambodia ja Vietnam), jonka voin sitte myös jakaa täällä blogissa ja toivottavasti auttaa niitä, jotka pähkäilee budjettilaskelmien kanssa. Ja ehkä on ihan hyvä itekki nähä mihin ne rahat oikeen menee. Aikasemmilla reissuilla mun budjetin pito on yleensä loppunu ekan viikon jälkeen ku oon tajunnu kuinka suuri summa kaikista turhanpäiväsistä jutuista (kahvit, karkit yms.) kertyy. Joten pitääkseni oman mieleni tyytyväisenä oon jättäny kirjanpidon vähä vähemmälle, mutta yritän tällä kertaa tsempata ja saada kirjanpitoa vähä tänne blogin puolellekki. Let's see how it goes. 4!! päivää jäljellä ja sitte mä elän taas backpackerin elämää! Hullua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti