sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

Viikon 7 oikein

Tää kulunu viikko on ollu varmasti yks kivoimmista täällä Sydneyssä. Maanantaina mentiin Tanjan, Adelen ja Bethin kans ratsastaa Centennial Parkiin. Tanjalla ois jotain kuvia, mutta mulla ei niitä vielä oo, jos niitä jossain vaiheessa saan niin voin laittaa tänne niin näätte et kuin tyylikkäissä vaatteissa sitä viileteltiin menemään. "Ratsastus" oli enemmänki istuskelua, mutta oli kiva edes päästä istuskelee hevosen selkään liian pitkän tauon jälkeen. Pakko kyllä päästä uudestaan. Täällä se on vaan niin järkyttävän kallista.

Tiistaina sain kunnian mm. hoitaa ton mun kakkoseperheen kanoja ekan kerran haha. Vaihdoin niille veden ja pesin niitten juomakupin ja sitte laitoin lisää ruokaa. Oon tosi ylpee itestäni ku olin varmaan jonku sentin päässä niistä enkä saanu mitään paniikkikohtausta! Sain myös ryöstää niitten pesän, saaliiksi tuli yksi muna! Kävin heittää illalla vielä toisen babysittauskeikan naapureilla; tunti telkkarin kattelua tuotti mukavat 25 dollaria, ei paha.

Keskiviikkonahan oli sitte aika juhlameininki, nimittäin mun synttärit!! Mulla oli sen kunniaks vapaapäivä. Sain aamulla lapsilta piirrustuksia ja kivoja viestejä, jotka ne livautti mun huoneeseen mun oven alta siinä seittemän aikaan aamulla, ja tää ei tapahtunu ihan hirveen äänettömästi, joten heräsin sitte yllättäen siihen. En tosin jaksanu nousta ennen kaheksaa. Sain perheeltä lahjaksi Bridge Climbingin eli siis pääsen kipuamaan Harbour Bridgen huipulle ihastelee maisemia. Oon super innoissani! Oon halunnu tehä ton jo tosi pitkään, mutta ei oo ihan ollu ylimäärästä paria sataa dollaria, mutta nyt pääsen tekee ton!! Haluun ehottomasti kiivetä tonne illalla ja nähä aurungonlaskun ja kaupungin iltavalaistuksessa.

Lähdin sitte aamusta pois siivoojien tieltä ja suuntasin Tanjan luo, jossa sain kivan synttärilaulu esityksen haha. Käytiin juoksemassa meijän bush lenkki, tai no käveltiin myös vähän, mutta suurimmaksi osaksi juostiin. Aurinko paisto ja oli ehkä enemmän biitsi ku lenkkeily sää, mut mitäs pienistä. Lenkin jälkeen katottiin telkkaria siihen asti et mä suuntasin kotiin, jossa lapset ja Bridget oli järjestäny mulle pienen synttäriyllätyksen muffinssien ja kynttilöiden muodossa. Illalla mentiin Adelen, Bethin, Audreyn ja Tanjan kans juhliin mun synttäreitä Sidebaariin.



Torstaina mulla ois ollu aika lailla kans vapaata, mut menin aamusta naapuriin töihin muutamaksi tunniksi. Illalla olin sitte täällä kotona lastenvahtina ku host-vanhemmat meni leffaan. Ne tuli kuitenki jo ennen yheksää kotiin, joten suuntasin Greenwoodiin treffaa Tanjan, Audreyn ja Julian.  Päästiin Tanjan kans pariin kuvaanki illan aikana haha...



Ja mun perjantai oli niinki tapahtumarikas, että olin töissä 9-13 ja sitte vaan hengailin kotona. Sain kyllä aika lailla tehtyä koulujutut valmiiksi, joten olin aika tyytyväinen. Illalla en jaksanu kuitenkaan lähtä mihinkään vaan vietin illan kera sohvan ja telkkarin. Oon onnistunu kyllä koukuttaa itteni kaiken maailman Wife Swap'hin ynnä muihin yhtä laadukkaisiin ohjelmiin..

Eilen treffasin kaupungissa pitkästä aikaa mun ruotsalaiset kaverit Hannan, Elinin ja Johannan. Käytiin shoppailee, tosin en löytäny mitään.. Mun pitäs ostaa farkut, mut ku kaikki on aina liian pitkiä ja farkkuja on muutenki aina niin ärsyttävä sovittaa.. Ehkä saan itsestäni irti vähä enemmän sitte ku oon yksin. Musta on niin ärsyttävä shoppailla jos on liian monta ihmistä mukana. Käytiin syömässä vähä lounasta ja istuskeltiin Hyde Parkissa ennen ku otin bussin kotiin.

Ilta meni lapsia vahtiessa. Meillä oli lauantain kunniaksi fish and chips -päivä ja sitte mentiin koko porukalla spa'han ja leikittiin piilosta, kuinka kiva lauantai ilta! No ei nää lapset on kyllä aika kivoja ja varsinki nyt ku tiijän miten saan ne pysymään tyytyväisinä niin aika lepposta meininkiä täällä. Puoli kaheksalta lapset oli kiltisti nukkumassa ja mä vallotin sohvan ja telkkarin. Skypettelyn jälkeen kattelin Hell's Kitcheniä ja vähä Wife Swapia. Niin ja soitin mun lempparitytölle Ruotsiin <3. Louise on täällä 15 päivän päästä!! Puhuttiin yli 20 minuuttia ennen ku mun puhelin sano goodbyet creditille, mutta se oli niin sen arvosta! 2 viikkoa on niin vähä mutta niin kauan! Onneks tässä on niin paljo kivoja juttuja tulossa etten tiijä miten päin olisin. Ens viikonloppu tulee olemaan M-A-H-T-A-V-A, tiedossa on nimittäin Supafest kera supertyttöjen. En malta oottaa!

Nyt voisin alotella mun sunnuntai päivää. Huomasin ilokseni et viime yönä kelloja on siirretty tunnilla taaksepäin joten vartin yli 9 sijaan heräsinki jo vartin yli 8! Wohoo. Ilma näyttää sen verran kivalta et taitaa tulla biitsi päivä. Kivaa sunnuntaita kaikille!

2 kommenttia:

  1. Jee, Bridge Climb! Oli upea kokemus! Tykkasin omasta aamupaivan kiipeamisesta, maisemat oli hurjan upeat ja kaupungin monet lahdet ja poukamat naki taydellisesti, toinen vaihtoehto mita mietittiin oli ajoittaa nousu sillalle just auringonlaskuun. paadyttiin kuitenkin paivakiipeilyyn, auringonlaskuja ja kaupungin valoja kun oltiin saatu ihastella 31:n kerroksen ikkunoista kotona jo monta kuukautta :) NAUTI!

    VastaaPoista
  2. Kiitos, pitääpä harkita jos sitä sitte tekiski sen päiväsaikaan..hmm. tosi vaikee valinta!

    VastaaPoista