keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Kanoja kanoja..

En oo vieläkään saanu kaikkia kuvia Supafestilta, joten kirjotan siitä sitte ku saan ne kuvat..

Tällä viikolla lapset on alottanu lomailun, joka tarkotti maanantaina sitä, että mulla oli töitä aamu seittemästä ilta kuuteen. 11 tuntia hurahti kyllä aika vauhdikkaasti ku lapset leikki aamupäivän keskenään mun hommaillessa kaikkea muuta. Lounaan jälkeen otettiinki sitte suunnaksi Chatswood ja mentiin kattoo uus lastenleffa Hop, joka oli mun mielestä hyvä, mutta se oli ehkä vähän pitkä lapsille. Sisiä pelotti vähän, joten se sitte istu koko leffan ajan mun sylissä. Ei ehkä kaikkein miellyttävintä mulle, mutta menihän tuo.

Illalla suuntasinki ottaa haltuuni tän mun babysittaus perheen talon, jonne muutin nyt talonvahdiksi joksiki pariksi viikoksi. Oli ihana vaan nauttia hiljaisuudesta ja tyhjästä talosta. Tosin mulla oli perheen musta labbis, Tonka, pitämässä mulle seuraa. Kokkailin itelleni quinoa tortillan, joka oli oiken hyvä, vaikka en ollu ihan varma kuin kauan tota quinoa kuuluu keittää, mut hyvältä se ainaki maistu.. Hemmottelin myös itseäni vaahtokylvyllä kynttilän valossa. Tuli kyllä oikein talvifiilikset.

Eilen mulla oli sitte vapaapäivä edellisen pitkän päivän johdosta. Oli ihana syödä aamiaista kaikessa rauhassa. Tosin Tonka kuljetteli mun kenkiä koko aamun siihen asti et annoin sille ruokaa. Kävin ruokkimassa myös kanat ja sain saaliiksi pari munaa. Aamiaisen jälkeen vedin lenkkikamppeet niskaan ja suuntasin Tanjan luo. Juostiin joku 6 kilometriä ja käveltiin pari viimestä kilometriä, jotka on tosin portaita ja ylämäkeä, joten ihan hiki jo tuossaki tulee.

Lenkin jälkeen sain varattua itelle kampaajan, joka tosin on vasta 27.4 eli päivää ennen ku lähetään Uuteen-Seelantiin Louisen, Chrissyn ja Sandran kanssa. Iltapäivällä otin Tanjalta junan kaupunkiin ja kävin palauttaan farkut, jotka ostin viikko sitten jotka osottautuki huonoiksi. Koska olin reipas ja urheiluvaatteissa pistäydyin keskustan Fitness Firstilla ennen ku otin bussin takas kotiin.

Illalla käytiin Tonkan kanssa pitkä lenkki. Oli kyllä kiva pitkästä aikaa lenkkeillä koira mukana. Ja Tonka osottautu vielä oikeen kivaksi lenkkikaveriksi ku se ei jääny haistelee mitään vaan käveli vaan reippaasti koko ajan. Illalla loihdin itelleni hyvän illallisen eilisesta quinoasta, fetasalaatista ja pakasteen antimista. Mulla on sika hyvä kirja menossa, joten telkkarin ja tietokoneen sijaan, mun normaalit ilta aktiviteetit, jos en oo menossa missään, uppouduin mun mukavaan lainasänkyyn ja luin pitkälle iltaan. Oikein kiva vapaapäivä siis.

Tää aamu alku mukavasti sillä et heräsin kuudelta ruokkiin Tonkan. En tosin jaksanu nousta niin aikasin vaan nukuin mukavasti seittemään asti, jollon kävin tekee itelle kupin teetä ja hyppäsin takas mukavan lämpimään sänkyyn ja jatkoin mun kirjan lukemista kaheksaan asti, jollon lähin ruokkimaan kanoja. Kanat oli oottamassa mua niitten häkin portilla ja ku avasin sen oven niin kaks niistä sitte pääsi karkuun... Sain onneks toisen niistä heti takas, mutta toinen lähti sitte juoksemaan pitkin pihaa. Metsästin sitä sellaset mukavat 45 minuttia ennen ku luovutin. Oikeesti mulla ei ollu hajuakaan, että kanat juoksee noin sairaan lujaa! Tein vaikka mitä virityksiä, mutta aina ku sain sen häkin portille ja olin avaamassa porttia se säikähti ja lähti juoksemaan karkuun... ARGH, en ikinä hanki kanoja!! Jouduin jättää sen sitte vapaaksi pihalle ku mun piti tulla töihin tänne kotiin yheksäksi.

Aamulla mentiin lasten kanssa kahvilaan ennen ku suunnattiin sellaseen Colour Me kauppaan, jossa sai ite maalata sellasia erilaisia kipsijuttuja. Siellä aika vilahti nopeesti ja lapsilla oli hauskaa. Nyt lähetään yrittää metsästää se saakelin kana. Toivottavasti saan sen sisälle sinne häkkiin lasten avulla. Wish me luck!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti