tiistai 26. huhtikuuta 2011

Sydney Harbour Bridge Climb


Maanantaina oliki sitte vuorossa mun synttärilahjan lunastus eli Sydney Harbour Bridge Climb. Yllä olevasta kuvasta voi saada vähä fiilistä siitä kuinka korkeelle sitä tulikaan kiivettyä. Tän kuvan kaivoin tuolta mun kuva arkistoista ja se on otettu joskus ihan Sydney alkuaikoina sillä eilen sää ei valitettavasti ollu ihan noin loistava, mutta se ei todellakaan haitannu. Kokemus oli ihan mahtava ja maisemat huikeita! Tuo on varmasti yks siisteimmistä jutuista mitä voi Sydneyssä tehdä. Kaupunki näyttää ihan mahtavalta tuolta korkeuksista. Mulle sattu vielä oikein kivoja aussi poikia mun ryhmään, jotka kerto kaikkia hauskoja aussijuttuja ja sain muun muassa johdatuksen Manlyn parhaaseen kalliouimahyppy paikkaan haha. Ei pelkoa että oisin miltään kallioilta kuitenkaan hyppimässä. Mutta suosittelen kyllä ehdottomasti tota siltakiipeilyä, hinta on aika suolainen ja oon kyllä tyytyväinen ettei tarvinnu ite maksaa tota.

kuva googlesta

Ton reissun jälkeen mentiin Louisen ja Sandran kanssa Darling Harbourin Starbucksiin suunnittelee meijän
vauhdilla lähestyvää Uuden Seelannin roadtrippiä. Tulee varmasti ihan mahtavat kaks viikkoa tien päällä hyvässä seurassa. Ku meijän skandinaaviseen seuraan liitetään vielä yks jenkki niin eihän lopputulos voi olla mitään muuta ku vallan mahtava.

Tänään meijän piti mennä mun host-perheen kanssa veneilee koko päiväksi Pittwaterille, mutta kiitos sateen tää reissu peruuntu ja me käytettiin Louisen kans päivä Chatswoodissa shoppaillen. Kuitenkin vaan tarpeellista tavaraa!




Kotiutin itelleni mm. tällaset EMU bootsit. Olin ostamassa UGGja mutta myyjä sai mut vakuutettua näitten paremmasta laadusta ja kestävyydestä ja kieltämättä nää oli jalassaki paljon paremman tuntuset joten mielelläni maksoin vähä enemmän toivottavasti pidempi kestoisista bootseista.



Bootsien lisäksi päätin investoida myös uusiin lenkkareihin. Nuo 12 dollarin K-martin "lenkkarit" vois tosiaan heittää kuukauden käytön jälkeen suoraan jorpakkoon. Oikeesti en oo ikinä ennen ostanu tollasia halpislenkkareita ja kuvittelin että ne kestäis mulla tän viimeset 3 kuukautta mitä täällä Ausseissa jäljellä, mutta olin kyllä hyvinki väärässä tän seikan suhteen. Opinpahan ainaki sen etten enää koskaa tuhlaa rahojani tollasiin turhuuksiin. Mukaan Chatswoodista tarttu siis Niken musta/turkoosit lenkkarit, jotka nyt toivottavasti sitte on laadukkaat ja kestää käyttöä. Täällä nimittäin noille tuleekin aika paljo kulutusta sekä salilla että ulkona ja nyt varsinki meijän Uuden Seelannin reissulla ku on tarkotus tehä pitempiäki vaelluksia vuoristossa yms.

Uutta Seelantia ajatellen kartutin myös mun sukkavarastoa, joka on siis tähän mennessä sisältäny sen 4 paria sukkia, koska ainut millon käytän sukkia on urheillessa... Pakko kai myöntää et talvi tekee tuloaan ja sukkavaraton kasvattaminen on ihan hyvä toimenpide tätä ajatellen. Ostin sukkien lisäksi K-martista 10 dollarilla ihanan punaisen fleecepaidan, joka toivottavasti lämmittää mua meijän reissulla. Mun host-äiti lupas lainata mulle onneks pipoa, kaulahuvia ja hanskoja ettei tarvi niitä ostaa. Tähän väliin kerrottakoon Christchurchin sääennuste huomiselle joka on +12 astetta. Suomessa tää varmaan tarkottas ihan ok lukemia, mutta koska kuljen täälläki 18 asteessa takki päällä niin luulen että tarvin vähintään pilkkihaalarin selviytyäkseni tollasista lukemista. Onneks mulla on sentään mun uudet superlämpimät lammasbootsit ettei varpaita palele!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti