maanantai 14. maaliskuuta 2011

Rice cooker vs. Henkka

Enää 4 päivää viikonloppuun! Mun työmotivaatio on taas huipussaan. Tänäänki oli rankka 1½ tuntia töitä enkä tajua miten ihmeessä voin olla näin väsyny? Ehkä mulla on jotain univajetta viikonlopulta..

Tänään mun työt alko vasta kolmelta iltapäivällä, mutta sain itteni ylös jo yheksän maissa ku oltiin sovittu Tanjan kanssa et mennään lenkille maanantain kunniaksi. Otin sitte junan Pennant Hills'lle, jossa T jo oli mua vastassa. Mentiin National Parkiin ja tehtiin kunnon bush walk. Suunniteltiin et oltas juostu, mut kävelyki oli ihan sopivan rankkaa ku tuolla oli paljon ylämäkiä ja muutenki maasto oli aika kivikkoista. Nähtiin kilpikonna yhessä lammessa siellä, tosin mun host-äiti sano jälkeen päin ettei se varmaan ollu kilpikonna vaan joku muu pienempi olio. Oli kiva käyvä pitkästä aikaa lenkillä ihan tollasessa luontopaikassa, jossa ei paljon taloja tai muita ihmisiä näkyny. Suunniteltiin myös että mennään ratsastaa joku kerta yhessä täällä, ku ollaaan molemmat ratsastettu kauan, mutta täällä nyt ei oikeen oo pystyny käymään missään ku kaikki paikat on niin sika kalliita :(

Tulin takas kotiin just sopivasti ennen kolmea et sain haettua Henryn ja Amelien koulusta. Olin niitten kans jonku tunnin ennen ku host-äiti vei kaikki lapset tennikseen ja mun työt oli loppu, yhtä pientä juttua lukuunottamatta. Host-äiti nimittäin pyysi ennen lähtöä et jos voisin laittaa riisikeittimen päälle puolituntia niitten lähdön jälkeen niin riisi ois valmista ku ne tulee. Joo tottakai ihan helppo hommahan tuo, NOT! Etin eka googlesta ohjeita miten käyttää sitä vehjettä ja lopulta ku olin suurin piirtein jyvällä avasin kyseisen rakkineen jonka sisältä paljastu, mitäpä muutakaan ku ohjekirja! Jes. No sain muutettua millilitrat grammoiksi pienen googletuksen avulla, tosin mulla ei ollu hajuukaan että paljoko sitä riisiä ois pitäny keittää. Heitin sitte summassa jonku verran riisiä ja x-verran vettä ja toivoin parasta. Jossain vaiheessa keittimestä alko tulee vettä ulos niin, että keitin oli ihan semmosessa valkosessa vedessä, hups. Olin asentanu sen jonku höyrypalasen väärin. Yritin sitte irrottaa sitä, mut sain sen vaan kahteen eri osaan ku se koko kattila oli ihan sika kuuma ja sitä höyryä puski joka paikasta. Jotenki onnistuin sitte saamaan sen takas paikalleen ja ilmeisesti tällä kertaa oikein, koska ton jälkeen sieltä ei tullu enää mitään ylimäärästä ulos! Tosin jossain vaiheessa ku aattelin sekottaa vähä sitä riisiä huomasin et se pohja oli sellanen yks tasanen levy, toinen hups. Ton jälkeen mun mielenkiinto siihen keittimeen loppu ja päätin luovuttaa. Sekottelin sitä sillai et se näytti hiukan enemmän syömäkelposelta, mutta en usko että mua pyydetään enää keittämään riisiä täällä.

Että sen pituinen se. En nyt tiedä pitäskö mun mennä jumppaan vai tyttöjen kans ulos vai pysyä vaan sängyssä ja kattoa leffaa? Elämän suuria valintoja, pakko ehkä päättää pian. Huomenna taas huimat 2 tuntia töitä, mitenköhän mä selviän..

Ja torstaihin on muuten enää 3 päivää !

Ja ei saa käsittää väärin! Mä rakastan mun elämää tällä hetkellä. Tykkään vaan viikonlopuista silti eniten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti