maanantai 27. joulukuuta 2010

My Christmas @ Bondi



Mun jouluaatto ja joulupäivä kulu Bondi biitsillä. Erilainen, mutta ihan mahtava kokemus! Valkosta joulua on aika vaikee peitota, mutta kyllä tällanen biitsi joulu tulee aika tiukkana kakkosena. Olin super yllättyny siitä ettei mulla ollu koti-ikävää, sillä olin valmistautunu siihen et jouluaattona ois ollu kovastiki ikävä Ouluun ja perheen ja lumen keskelle, mutta asiaa pähkäiltyä tajusin ettei koti-ikävää tullu ihan siitä syystä ettei mulla vaan tuu joulufiilistä keskellä kesää! Musta tuntu ennemmänki juhannukselta ku joululta täällä auringon paahteessa.

Joulupäivänä söin joululounaan host-perheen ja isovanhempien kanssa. Aamulla availtiin paketteja ja mäki olin ollu kilttinä ja sain lahjoja, kiitos sekä Suomeen, Ruotsiin sekä tänne Ausseihin. Jouluruoka oli täällä aika lihapainotteista, mut onneks mulle oli tehty vähä eriruokia niin ei tarvinnu nälkää nähä. Joululounaan alotti taas perinteiset crackerit, joiden olemassa olosta olin valaistunu jo pari viikkoa ennen joulua pidetyllä joululounaalla. Sain myös maistaa perinteistä Christmas puddingia, joka oli siis sellanen tummataikinainen joulukakku, joka oli täynnä jotain hedelmiä ja rusinoita ja jonka päälle kaadettiin sellasta löysän mannapuuron näköstä kastiketta. Hyi olkoon, en oo yleensä mitenkään erityisen kranttu, mut toi oli kyllä yks pahimmista ruoista mitä oon ikinä maistanu! En tajua miten kukaan voi tykätä tosta! Sinne kakun sisään oli myös piilotettu kolikoita niin, et piti tarkastella mitä laitto suuhunsa ettei nielase vahingossa kolikkoa. Mulla ei oo mitään hajua et miks noi kolikot oli siellä!!

26. päivä oli sitte Boxing Day jollon alkoki sitte alennusmyynnit, jokatytönunelma päivä eiks vaan?! Minä ja Hanna suunnattiinki sitte shoppailee kaupunkiin. Moniin liikkeisiin oli JONO, jossa piti seistä joku 20min ennen ku ees pääsi sisälle kauppaan!! Me kyllä aikalailla välteltiin nää jonokaupat, mutta voitte siis kuvitella kuin paljo porukkaa oli liikkeellä! Mulla tarttu mukaan mekko, jonka varmaan laitan päälle uutena vuotena ja sitte sandaalit. Illalla mentiin Hannan kans Elinin luo Brontelle jossa syötiin pitsaa ja katottiin miljoona jaksoa Sinkkuelämää. Jäätiin sinne sitte yöksi ku tänään ei ollu kellään meistä töitä.

Tänään oli tarkotus makoilla Bronte biitsillä ja nauttia merestä ja auringosta, mutta sääukko oliki sitte hieman eri mieltä, sillä tänään oli kyllä ehkä huonoin ilma mun täälläoloaikana! Hannan host-isä ajo meijät sitte onneks Rhodesiin shoppailee ja pyörähettiin sitte Ikeassaki mutka taas vaihteeksi. Siinäpä se päivä meniki aika lepposasti. Peukut pystyyn et huomenna ois vähä parempi ilma!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti