sunnuntai 3. heinäkuuta 2011

Bangkok-Pattaya-Ko Samet

Terveisiä Thaimaasta! Eka yö meni Bangkokissa erittäin kivassa ja siistissä hostellissa, jonka sijainnista mulla ei oo kamalasti mitään hajua ku saavuttiin sinne tosiaan aika myöhään illalla ja lähettiin sitte aamulla jo aikasin kohti bussiasemaa. Ei haluttu jäähä tutustuu Bangkokiin, koska meillä on lento takas Suomeen myös kyseisestä kaupungista niin voidaan suorittaa Bangkokiin tutustuminen sitte tullessa. Tosin henkilökohtasesti en oo mitenkään kamalan viehättyny noin isoista kaupungeista, joten meijän visiitti ei varmaan tulomatkallakaan käsitä hirveen montaa yötä.

Bangkokista oli tarkotus suunnata suoraan Ko Sametin saarelle, mutta päätettiin ottaa eka bussi Pattayalle ja hoitaa mun pyykkivuori alta pois siellä. Vietiinki heti motellin(400 bht/yö) löytymisen jälkeen mun likapyykkisaalis paikalliseen pesulaan ja suunnattiin ite tutkimaan kaupunkia ja rantaa. Syötiin kivassa italialaisessa raflassa ku mulla eikä Evellä tehny mieli mitään thaikkuruokaa. Syönnin jälkeen mun oli sitte pakko mennä kokeilee hierontaa ja sain houkuteltua Evenki mukaan. Mä otin jonku thai-hieronnan ja Eve otti jalkahieronnan. Voin rehellisesti sanoa, että oisin mieluummin kantanu mun 20 kilosta rinkkaa tunnin ku ollu tuon hullun aasialaisen hierottavana! Mä oikeesti melkein ulvoin kivusta ja se nainen vaan naureskeli!! Olin varma että oisin ollu mustelmia täynnä seuraavana päivän mutta onneks ei sentään ollu ihan niin. Se on kuitenki varma, että mua ei kyllä täällä saa hierojalle kovin helposti.



Eilen mentiinki sitte jo heti aamusta hakemaan meijän pyykkejä sillä ajatuksella, että oltas
suunnattu viimein Ko Sametin saarta kohti. Saatiin kuitenkin kuulla, että pyykit ei ois valmiita ennen ku kuudelta illalla, joten jouduttiin muuttamaan suunnitelmia sen verran, että jäätiin vielä toiseksi yöksi Pattayalle. Päivä menikin sitte oikeen mukavasti rannalla loikoillen. Tosin vesi oli kyllä sen verran likasta, ettei sinne ihan hirveesti tehny mieli sukeltaa.



Illalla saatiinki sitte puhtaat ja silitetyt pyykit ja pakattiin rinkat kuta kuinkin valmiiksi tämän aamuista lähtöä varten. Tarkotuksena oli herätä aikasin, mutta kellon soidessa varttia vaille seittemän käännettiin molemmat kylkeä ja nukuttiin kaheksaan asti. Nopean aamupalan jälkeen oltiinki jo rinkat selässä kävelemässä kohti high waytä. Matkalta saatiin kuitenki taksi, jolle muutaman selityskerran jälkeen selkisi että me ei haluta minibussia vaan ihan julkinen bussi. Kuski sitten meijän onneksi oli niinkin näppärä, että se ajo kiinni Rayongin kaupunkiin menevän bussin ja päästiinki sitte hyppää suoraan taksista tuohon bussiin. Rayongista otettiin taas taksi Ban Phe’hen, josta pikku botski kuljetti meijät tälle Ko Sametin unelma saarelle, jossa olosta aiotaan todennäköisesti nauttia jonkin aikaa, että saahaan lepuutella meijän selkiä rinkkojen kantamisen jälkeen.

2 kommenttia:

  1. Menitkö siis suoraan vaihtarivuoden jälkeen Singaporeen ja Thaimaaseen? Koska ajattelit Suomeen palata? :-D Piditkö sun isäntäperheestä Ausseissa, tulitko hyvin tloimeen/aiotko jatkossa pitää yhteyttä? Kiva jos pystisit vastaamaan, itsekin kun suunnittelen aupparivuotta

    VastaaPoista
  2. Hei, olin aupairina Sydneyssä syyskuusta 2010 kesäkuuhun 2011 ja sitte lähin reissaamaan eka Ausseissa vähä ja nyt oon Aasiassa. Suomeen takas elokuussa. Mun perhe oli tosi kiva ja tuun varmasti pitää yhteyttä tulevaisuudessaki. Ja siellä on nyt koti, jossa ovet on aina avoinna :) -Henriikka

    VastaaPoista