maanantai 30. toukokuuta 2011

Lazy weekend

Musta tuntuu ettei mulla oo oikein mitään järkevää kirjotettavaa tai ainakaan mitään sellasta mitä ketään kiinnostais lukea. Ei oo tapahtunu juurikaan mitään. Torstaina skypettelin pitkästä aikaa Mathildan kanssa ja sain vinkkejä mun ja Even Thaimaan reissulle. Perjantaina olin töissä kahteen asti. Käveltiin Henryn kanssa Sisi sen koululle ja mentiin sen jälkeen puistoon. Aamureippailun jälkeen leivottiin porkkanasämpylöitä ja katottiin telkkaria.

Kahelta pääsinki sitte viikonlopun viettoon. Olin laittanu kamppeet kasaan jo aiemmin joten heti ku Bridget tuli kotiin niin otin junan Tanjalle. Tanja oli voittanu valokuvauksen oikeelle studiolle aikasemmin ja tästä inspiroituneena päätettiin tehä oma kuvaussessio läheisessä "metsässä", jossa käydään aina juoksemassa. Oltiin liikkeellä vähä liian myöhään, joten kerkes tulla vähä liian pimeetä, mutta saatiin jokunen kuva ja vähän myös liikuntaa. Kuvien oton jälkeen mentiin kauppaan ja ostettiin salaattitarpeita, patonkia ja hedelmiä. Amie ja Audrey liitty myöhemmin meijän seuraan. Meillä oli oikein terveellinen leffailta salaatin ja hedelmien kera. Katottiin eka Wolf Creek, jota en oo suostunu aiemmin kattomaan, joka on siis tositapahtumiin perustuva kauhuleffa Australiassa tapahtuneissa backpackereiden murhista... Tosi hilpeetä, NOT. Ei ihan mun suosikki leffa. Ei ehkä paras idea kattoa tuo 3 viikkoa ennen omaa reissua. Ton jälkeen katottiin sitte jotain hömppäkomedioita ihan vaan tasotukseksi.





Lauantai aamuna käytiin juoksemassa Tanjan kanssa. Se oliki päivän ainut urheilullinen suoritus. Loppupäivä meni leffoja katellessa. Näin The Blind Side'n ekaa kertaa vasta nyt ja tykästyin kyllä ihan kunnolla. Sen lisäksi katottiin mm. Pretty Women, What Happened In Vegas ja kasa Foxtelin laatutarjontaa (Wife Swap, Don't Tell The Bride etc.) Oltiin niinkin energisia, että jaksettiin hakea take away flyerit keittiöstä ja tilata pitsaa kotiinkuljetuksella puolenkilometrin päässä olevasta pitseriasta... Tanja päätti illalla et se haluu lähtä ulos, Amie ja minä oltiin liian laiskoja joten me saateltiin Tanja junalle ja käytiin ostaa suklaata ja sipsejä ja palattiin Tanjalle talonvahdeiksi kattoo lisää leffoja.

Sunnuntai aamuna nukuttiin johonki 12 ja sain itteni raahattua takas kotiin jo ennen kolmea. Varasin viimein lennon Sydneystä Darwiniin eli 21. kesäkuuta mun on aika sanoa hyvästiti Sydneylle. Ihan kamalaa suoraan sanottuna. Musta on kiva lähtä reissuun ja oon tosi innoissani mun ja Even Aasian matkasta ja on kiva mennä Suomeenki käymään, mutta on ihan kamala aatella etten tuu tänne takas. Tai no tiedän, että tuun takas ihan varmasti, mutta se millon onki sitte toinen juttu. Ois niin paljon helpompaa lähteä jos tietäs, että on tulossa takas. Mua vähän harmittaa nyt etten oo hommannu toisen vuoden Working Holiday viisumia... Tänne ois vaan niin kiva jäädä ja hankkia joku muu kiva työ.

Meillä oli naapuriperhe eilen illallisella. Niitten au pair lähti kotiin kuukausi sitten eikä ne oo jostain kumman syystä löytäny uutta au pairia. Lupasinki niille kysellä mun kavereilta jos joku on kiinnostunu. Tuossa ois varmasti kiva perhe ja kiva paikka asua. Voisin ite mennä tuonne oikein mielelläni, joten voin mainostaa ihan hyvällä omallatunnolla. Eli jos tätä lukee joku joka on valmis tulemaan Sydneyhin ASAP niin eiku viestiä vaan mulle.

Tänään mulla oli vapaapäivä omasta perheestä, mutta menin sitte tonne kakkosperheeseen hoitaa Mayaa neljäksi tunniksi. Yheltä olin sitte vapaa ja Karen heitti mut takas kotiin autolla vaikka tuo matka ei oo ku jotain 300 metriä, mutta vettä tuli taivaalta aikalailla, joten autokyyti oli oikein kiva juttu. Päivällä kävinki sitte mun kaikki vaatteet läpi ja yritin vähä lajitella reissuun lähteviä, kotiinlähetettäviä ja poisheitettäviä vaatteita. Poisheitettäviä tulee olemaan paljon, koska mun ei oo yksinkertasesti mitää järkeä raahata tai lähettää noin paljon vaatteita mukana. Mun heikkokohta on ehdottomasti vaatteiden poisheitto. En millään ikinä koskaan haluis heittää mitään pois ku oon aina ihan varma et haluisin sitte kuitenki käyttää just sitä vaatetta jota mulla ei enää oo. Nyt kuitenki täytyy tehä karsintaa ihan raskaalla kädellä. Vein tänään siis postiin 6,5 kiloa vaatteita ja kenkiä. Toivottavasti ne löytää perille Suomeen. Otin niille jopa vakuutuksen ku en oikeesti luota siihen että ne jollain laivalla seilailis perille Ouluun.

Chatswoodissa erehdyin myös hieman shoppailemaan. Eli ostin uuden hammasharjan, hammaslankaa, kynsisakset (menetin rakkaat sakseni viime kerralla lentokentällä, miten niin kynsisaksia ei vois ottaa koneeseen??), kasvojen puhdistusainetta ja kasvorasvaa. Oon varma et mun hammasharjan päivitystilanne on tän viikon mielenkiintoisin uutinen! Erehyin myös kirjakauppaan ku siellä oli ale, joten ostin myös kaks uutta kirjaa (Oxana Kalemi, Mummy come home ja Isobel & Alex Kerr, No One Listened) Noitten oikeet hinnat oli 40 $ ja 33 $, mutta kummatki oli alennuksessa vaan 9 $!! Sainpa reissuun edullisesti matkalukemista. Ois tehny mieli ostaa enemmänki, mutta musta tuntuu et mun rinkka painaa ihan tarpeeksi ilman kirjojaki.

Sain vihdoin mun skypen toimimaan, jihuu. Eli nyt vaan kaikki soittelemaan mulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti