torstai 12. elokuuta 2010

U.S.A


Toinen puolisko meijän reissusta vietetäänki sitte tuolla Jenkkilän puolella. 7. syyskuuta lähtee lento San Josesta kohti Floridaa ja Fort Lauderdalen lentokenttää. Ennen Miamiin menoa vietetään siis pari päivää, tässä Amerikan Venetsiassakin nimitetyssä kaupungissa, Fort Lauderdalessa. Meillä oli alun perin tarkotus suunnata lentokentältä suoraan Miamiin, mutta päätettiin sitte jäädä pariksi päiväksi tutustuu FL:een. Eli tää paikka tulee olee aika lailla suuri yllätys. Ei sillä etteikö suurin osa meijän kohteista ois..

Matka jatkuu siis Miamiin pari päivää Floridaan saapumisen jälkeen. Meillä on eka yö buukattuna jostai hostellista, joka mun lukeman mukaan kanto jotain Miamin suurimman bilehostellin viittaa katotaan mikä paikka siellä meitä oikein odottaa. Loppuviikon yöpymiset on sitte kysymysmerkkinä siihen asti kunnes saavutaan ja päätetään et halutaanko viettää tossa hostellissa useempi yö vai etitäänkö jotain muuta.

Miamissa Emma lentää Ruotsista mun ja Louisen kaveriksi, joka on varmaan ihan tervetullutta vaihtelua ku ollaan kuitenki tossa vaiheessa matkustettu jo melkeen kuukausi pelkästään kahestaan. Ollaan Miamissa vielä muutama päivä porukalla Emman tulon jälkeen ja sitte suunataanki bussilla Orlandoon Universal Studioille, jossa vietetään sellaset pari päivää. Mun ykköskohteena on tietty uus Harry Potter- puisto, johon mulla on rehellisesti kyllä aika korkeet odotukset, joten toivottavasti en tuu pettymään, sillä toi paikka on ainut johon mulla on mitään odotuksia.

Orlandosta lennetään sitte hankkimaan matkabudjettiin hieman täydennystä, kohteena siis autiomaan helmi, Las Vegas. Tää on nyt toinen kerta Las Vegasissa, mutta en miettiny hetkeekään ettenkö haluis mennä tonne toista kertaa. Itse asiassa musta tuntu et olin meistä se joka tonne halus kaikkein eniten uudestaan… Ja koska viimeksi en päässy Grand Canyonille niin toinen visiitti on siinäki mielessä ihan oikeutettu!

Rahojen vielä toivottavasti riittäessä otetaan Vegasista bussi kohti Los Angelesia, joka tulee olemaan mun reppureissun viimenen kohde. L.A’:sta ei olla vielä varattu mitään yöpaikkaa et saa nähä missä yövytään. Kävin mun huhtikuisella Kalifornian matkalla myös Los Angelesissa, joten se on tän reissun toinen paikka, jossa oon kerenny käymään jo aikasemmin, mutta onneks se on niin valtava kaupunki, ettei tarvi pelätä näkemisen loppuvan kesken.

Los Angelesiin päättyy siis mun matka reppureissarina, mutta sieltä alkaa mun matka kohti suurta unelmaa eli Australiaa. Yritän olla asettamatta itelleni mitään hirveen suuria ennakko-odotuksia, joka on super vaikeeta ku oon unelmoinu Australiasta sellaset 10 vuotta, ettei sit tulis mitään pettymyksiä heti alkuunsa. Vastaan otetaan kaikki mitä on tullakseen, toivottavasti kuitenki enemmän positiivista ku negatiivista.

Tässä oliki sitte mun tulevan reppureissun loppu-osan suunnitelma. Täytyy muistaa, että suunnitelmat on aina suunnitelmia ja mun suunnitelmilla tuntuu olevan yks yhteinen ominaisuus; ne muuttuu, aina. Mutta ei tää ois mikään kunnon reppureissu jos meillä ei ois yhtään pelivaraa ja mahollisuutta mennä ja tehä sitä mikä sillä hetkellä tuntuu parhaalta. Eli tässä siis oli suunnitelmat ja puolen toista kuukauden päästä voi sit tehä tiivistelmän matkasta ja kattoo miten suunnitelmat kohtas todellisuuden. Sitä ennen voi uppoutua näihin kuviin ja nautiskella Pohjois-Amerikan helmistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti