tiistai 31. elokuuta 2010

Pura Vida

Paljon terkkuja Santa Teresasta, edelleen siis ollaan Costa Ricassa. Täällä on nyt tullu vietettyä viimeset 5 päivää ja on ollu ihan mahtavaa vaihtaa sademetsä näihin upeisiin hiekkarantoihin ja aaltoihin, ei sillä et Monteverdessä ois mitään vikaa ollu. Edellisessä postauksessa oliki kuvia auringonlaskusta tossa meidän rannalla ja pakko sanoa et täällä oon nähny ehottomasti kauneimmat auringonlaskut! Toivottavasti ees pala sitä fiilistä minkä mä sain välitty noitten kuvien muodossa.

5 päivää on siis menny ihan hujauksessa. Täällä rannalla olo on keskittyny oikeestaan vaan rentoutumiseen, auringon palvontaan ja uimiseen joko tässä meidän hotellin uima-altaalla tai meressä. Täällä ei oo ollu mikään kiire mihinkään. Ollaan vaan kävelty paljon rannalla ja nautittu lämmöstä, mahtavista maisemista ja mukavista ihmisistä. Kaikki vastaantulijat hymyilee toisilleen ja moikkaa toisiaan silmiin katsoen. Ei tapahdu ihan joka päivä Suomessa.

Eläimet ja luonto on ihan mahtavaa. Louise näki puuman ku oltiin ratsastusretkellä. Mun heppa oli valitettavasti liian hidas siihen. Laiskiainen ollaan myös bongattu (kiitti Auni suomennoksesta). Eilen tai joskus menneinä päivinä olin uima-altaalla kun kokonainen apinalauma ylitti uima-allas alueen rimpuilemalla puusta puuhun. Kahdella oli selässään pienet poikaset. En oo hetkeen nähny mitään yhtä hienoa kun noi apinat. Valitettavasti ei ollu kameraa mukana, enkä halunnu lähtä sitä hakemaan siinä pelossa et oisin missannu ton hetken. Täällä on myös paljon liskoja ja niitä isompia liskoja, kaikki super söpöjä. Lepakoita ja sammakoita näkyy myös ja erilaisia monivärisiä perhosia voi bongailla koko ajan jos vaan katsoo eteensä. Lintuja on myös haukoista kaikenlaisiin pieniin siivekkäisiin, joita en oo eläissäni nähny. Niin ja tietty paljon koiria, joista yksikään mun näkemä ei oo ollu hihnassa. Vapaa elämä kaikilla olioilla täällä puolen maailmaa. Viimesimpänä muttei vähäisimpänä täytyy mainita musta eniten tykkäävät moskiitot, jotka on keksiny et mun jalat on herkulliset ja niistä on kiva popsia paloja yön pimeinä tunteina. Kiva moskiitoilla, ei niin kiva mulle.

Loppuun vielä pikkujuttu teille, mutta suuri juttu mulle; surffasin tänään elämäni ensimmäisen kerran. Tukena mulla oli argentiinalainen surffiope ja sanotaanko et täältä tullaan Australian surffarit, pitäkää kiinni laudoistanne! ;)

1 kommentti:

  1. meiän suvun veri taitaa maistua jotenki harvinaisen hyvälle, sillä mäki oon joutunu moskiittojen uhriksi. mun toisessa habassa oli semmonen 10 kertaa 10 cm punainen paise ku joku oli päättäny maistaa vähhän mun verta yks yö... ei kiva! ja jalat on täynnä pikkureikiä... tää perheen äiti oli ihan kauhuissaan ku se näki kaikki puremat hyvä ku ei sairaalaan kiikuttanu :DD ei varmaan tiiä et suomessaki on aika paljon sääskiä... ja et osa mun jalkojen ja käsien puremista on suomessa tulleita :D noo se tyyty kuitenki antamaan vaan jotain salvaa mulle mitä laittaa puremiin!

    VastaaPoista